شبکه حمل و نقل عمومی (VANET)، یک زیر مجموعه از شبکه های ad hoc تلفن همراه (MANETs)، یک رویکرد امیدوار کننده برای سیستم حمل و نقل هوشمند (ITS) است. یکی از چالش های اصلی در VANET ها برقراری ارتباطات وسیله نقلیه و مسیریابی پایدار است. یکی دیگر از مشکلات VANET ها تمایل آنها به بهینه سازی محلی است. در این مقاله، یک پروتکل مسیریابی چند سطحه معتبر مبتنی بر خوشه بندی، RMRPTS در VANETs معرفی شده است. حتی اگر این توپولوژی به طور مداوم تغییر کند، مسیریابی مبتنی بر خوشه بندی مبتنی بر چند سطح امکان ایجاد خودسازمان و حفظ مسیر را ایجاد می کند؛ علاوه بر این، با استفاده از جستجوی تابو، مشکل ایجاد تله را در بهینه مطلوب حل خواهد کرد. در سطح اول، پروتکل پیشنهادی، گسترش پروتکل مسیریابی AODV است که با استفاده از منطق فازی برای ایجاد مسیریابی قابل اعتماد بین اعضای خوشه بهبود یافته است. جستجوی Tabu در سطح بالاتری برای مسیریابی بین سران خوشه و مقصد استفاده شده است. جستجوی Tabu یک روش یادگیری پیشرفته فراشناختی است که برای حل مشکلات بهینه سازی ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد و از یک تابع هزینه برای انتخاب یک راه حل در میان مجموعه ای از راه حل های ممکن استفاده می کند. پارامترهای موثر مورد استفاده در روش پیشنهادی برای انتخاب بهترین مسیر شامل فاصله گره، سرعت گره، زاویه گره، ثبات پیوند و قابلیت اطمینان پیوند است. پروتکل پیشنهادی با استفاده از یک شبیه ساز NS-2 شبیه سازی شده و نتایج عملکرد آن نشان داد که میزان تحویل بسته به میزان متوسط ​​افزایش می یابد و به طور متوسط ​​تاخیر به پایان رسید، تعداد تلفات بسته نسبت به پروتکل های قبلی افزایش می یابد.

آدرس مقاله اصلی در اشپرینگر

دانلود و ترجمه کامل مقاله از سایت https://paperhub.ir